Rozliczanie dotacji przy użyciu dokumentacji elektronicznej

Stanowisko RIO Białystok:

Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku odpowiadając na wniosek dotyczący stosowania przepisów o finansowaniu szkół niepublicznych z dnia 16.11.2023 roku i zawarte w nim pytanie wyjaśnia co następuje.

Odnośnie do możliwości rozliczania dotacji przy użyciu dokumentacji elektronicznej należy wskazać, że zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz. U. z 2023 roku, poz. 1400 ze zm.) to organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa w drodze uchwały tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w tej ustawie oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania. Przedkładana do rozliczenia dotacji dokumentacja powinna więc być zgodna z wymogami uchwały.

Jednocześnie RIO w Białymstoku informuje, że nie planuje przekazania do organów jednostek samorządu terytorialnego wytycznych co do technicznych aspektów przeprowadzania kontroli oraz informacji odnośnie konieczności dostosowania przepisów prawa miejscowego w zakresie wymogów dotyczących sposobu opisywania dokumentów kosztowych generowanych elektronicznie.

W aktualnie obowiązującym porządku prawnym brak jest podmiotu upoważnionego do wydawania wiążącej wykładni przepisów. Niniejsze stanowisko w sprawie proszę potraktować jako niewiążącą opinię prawną.

{RIO Białystok, 2023-12-08, sygn. RIO.II.025-48/23}

Zobacz i pobierz oryginalny tekst interpretacji: