Wysokości dotacji dla niepublicznych przedszkoli

Stanowisko RIO Łódź:

W odpowiedzi na pismo Pani Sekretarz z dnia 18 czerwca 2012 roku (do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi wpłynęło w dniu 27 czerwca b.r.) zawierające wniosek o udzielenie w trybie art. 13 pkt 11 ustawy z 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz.U z 2001 roku, Nr 55 poz. 577 z późn. zm.) wyjaśnienia w zakresie stosowania przepisów o finansach publicznych, to jest wskazanie:

1) które wydatki bieżące – ponoszone w rozdziale 80104 na publiczne przedszkola czy również z rozdziałów 80105 i 80106 – publiczne oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych i publiczne inne formy wychowania przedszkolnego stanową podstawę wyliczenia dotacji dla przedszkola niepublicznego?

2) Czy przy ustalaniu wysokości dotacji dla przedszkoli niepublicznych kwota wydatków bieżących gminy ponoszonych w przedszkolach publicznych, w których nie funkcjonują oddziały integracyjne a są dzieci niepełnosprawne, powinna być pomniejszona o kwotę subwencji otrzymywanej na te dzieci?

uprzejmie informuję, że w opinii Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi wnioski przedstawione w opinii prawnej załączonej do Państwa wniosku są prawidłowe tj: ad. 1) Przy ustalaniu wysokości dotacji dla niepublicznych przedszkoli winno się brać pod uwagę jedynie wydatki bieżące ponoszone w publicznych przedszkolach, nie zaś w oddziałach przedszkolnych czy też w innych formach wychowania przedszkolnego

ad. 2) Kwota wydatków bieżących gminy ponoszonych w przedszkolach publicznych, w których nie funkcjonują oddziały integracyjne, ale są dzieci niepełnosprawne, stanowiąca podstawę do ustalenia wysokości dotacji dla przedszkoli niepublicznych nie powinna być pomniejszana o kwotę subwencji otrzymywanej przez gminę na te dzieci.

{RIO Łódź, 2012-08-10, sygn. WA 4120-12/2012/w}