W jakim rozdziale planować wydatki na zakup tablic rejestracyjnych, dowodów rejestracyjnych oraz kart pojazdu?

Stanowisko RIO Wrocław:

W odpowiedzi na Pani wniosek z dnia 25 sierpnia 2021 r. (znak WFN—DBD.300.1.2021) o udzielenie wyjaśnienia w zakresie stosowania przepisów o finansach publicznych, dotyczący sposobu klasyfikowania wydatków na zakup tablic rejestracyjnych, dowodów rejestracyjnych oraz kart pojazdu w świetle przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1053, z późn. zm.) Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu zauważa, co następuje:

Z nowelizacji przepisów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych wprowadzonych na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 26 lipca 2021 r. (Dz.U. poz. 1382) wynika, że rozdział „75020 Starostwa powiatowe” jest właściwy dla grupy wydatków na utrzymanie stanowisk pracy. Wydatki na zakup tablic rejestracyjnych, dowodów rejestracyjnych oraz kart pojazdu mogą być wykazywane w rozdziale „60095 Pozostała działalność”- zgodnie z Pani stanowiskiem – lub „75095 Pozostała działalność” w zależności od celu zakupu.

Przedstawiając powyższe informuję, że Izba nie posiada ustawowych kompetencji do dokonywania obowiązującej wykładni przepisów prawa. Ze względu na przedmiotowy zakres działalności Izby, jak również to, że jednostki samorządu terytorialnego działają we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność, wyjaśnienia Izby nie są wiążące dla wnioskującego o ich udzielenie, jak i innych organów.

{Urząd Miejski Wrocławia, 2021-08-25, sygn. WFN—DBD.300.1.2021}
{RIO Wrocław, 2021-09-22, sygn. P.WR.54.26.2021}